2WD EV MOTO of RIDE DESIGN / ライドデザイン

2WD EV MOTO PJ

161220-2WD EV BIKE.001.jpeg

I’m Hiro Hamada. I’m Designer & Art Director. I’d like to introduce a project about innovative motorcycle development.
I hope to your support and development fund.

RIDE DESIGN 濱田浩嗣/ハマダヒロツグです。ロボット&プロダクトデザイナー/アートディレクターです。今回は、革新的な「転倒しない電動モーターサイクル」の開発計画を紹介します。

170411-2WD EV BIKE.007.jpeg

このプロジェクトは、『大阪市 Siliconvalley派遣プログラム』、日本総研『未来2017』等に選出されています。

16626-2WD EV BIKE-2.001.jpeg

I designed many products like this.
Sports Equipment,Watch,Robot, any kinds of products.
And I won some excellence prizes.
That's my pride a little.

現在、関西を拠点に様々な分野のデザインを提供。
ロボット、家電品、スポーツ用品、時計、バッグ、ブランドビジュアルetc。

15224-2WD EV BIKE.003.jpg

I was Racing Rider.
This is me when I rode motorcycle at in Suzuka Circuit Japan.
Then,I started wanting cooler motorcycle,
having interest in designing.

デザイン活動をする以前は、モーターサイクルレースにレーサーとして参戦。
より速く走る為、機能美を追求する事で、デザインに興味を持つ。

15224-2WD EV BIKE.004.jpg

Now,Merit of the Motorcycle.
Simple Structure
and High Mobility
and Cool & Fun.

モーターサイクルには大きな3つの特徴がある。
1.シンプルな構造 2.軽快な機動性 3.そして、楽しくクールな乗り物でもある。

15224-2WD EV BIKE.005.jpg

The keyword of this project is ”2”.

さて、このプロジェクトは、「2」という数字がキーワードとなる。

15224-2WD EV BIKE.006.jpg

At first,This is a general Sports motorcycle. A Motorcycle have 2 Wheels.
The power of the engine to convey on a Rear wheel becomes 100%.(The ratio is 10:0.)
It can cause slipping down from a rear wheel.

まず、最初の「2」。
一般的なモーターサイクルは、2つのホイールを有する。
そして、エンジンの回転をギアやチェーン等を使って、後ろのホイールに100%の力をに伝達。大変シンプルな構造。
よって繊細な前輪のステアリング機能が可能。
これによりハンドルを操作なしでバランスが取れる「自己安定化機能」が実現できる。

15224-2WD EV BIKE.007.jpg

I fell down by the slide of the rear tire at rain.
My passion & dream of our team were crashed, too!
I’d like to make innovation there.

しかし、そのシンプルさがデメリットにもなる。
雨天時のアクセル操作で、後輪スリップにより転倒してしまった事がある。
1年間準備してきた私とチームの情熱と夢は、一瞬で消失。
その時、タイヤが滑っても安定して走れるモーターサイクル開発の原点はここにある。
ここにイノベーションを起こす事が出来ると感じた。

15224-2WD EV BIKE.008.jpg

・This is innovative motorcycle.
・Riding Position is like this.
But there is big difference between the ordinary ones and new one.

これが我々の提案する革新的な電動モーターサイクルである。
ライディングポジションは、一般的なモーターサイクルと同じである。
しかし、大きな違いがある。

15224-2WD EV BIKE.009.jpg

・First unique point of this motorcycle is that doesn’t have an engine.
 Only EV makes this innovative layout possible.
・2nd, an in-wheel motor is adopted to Rear and Front wheels.
・1WD motorcycle can be evolved to 2WD.
・To make an optimum control of a transmitted torque changing system
in accordance with the riding situation.

1.まずエンジンが無い。よって、革新的なデザインが可能。
2.前後にインホイールモータを採用。これにより全後輪駆動の2WDに進化する事が可能。
3.前後のトルク配分は路面状況に応じてリアルタイムに最適状況を保つ事が可能。

161220-2WD EV BIKE.009.jpeg

Then Merit of 2WD
I should be able to make use of power
to slip aside in power to advance.

2WD方式のメリットは、1個のタイヤが滑っても、もう1個のタイヤが補う。
よって、この様に後輪がスリップしても、転倒せず、安全に走ることが出来る

161220-2WD EV BIKE.010.jpeg

I am equipped with various sensors and I classify the automatic driving into the field of vision and develop it.

各種センサーを装備し、自動運転も視野に入れて開発する。

161220-2WD EV BIKE.011.jpeg

I can expect that riding safe drastically is a success by controlling "the characteristic to incline, and to bend" in two in particular corner rings using a gyro.

特に二輪のコーナーリング時の「傾いて曲がる特性」をジャイロを用いて制御する事で、
飛躍的に安全な乗り物になる事が期待出来る

161220-2WD EV BIKE.012.jpeg

In addition, when the collision is possible, I make use of two slenderness and derive it in the space that is safe space.
In addition, I control anteroposterior balance and become able to evade danger three-dimensionally.

また、衝突の可能性がある際、2輪のスリムさを活かし、安全な空間な空間に導く。
また、前後バランスを制御し、立体的に危険回避する事も可能となる。

15224-2WD EV BIKE.010.jpg

I adopt the technology that became feasible positively in the present times.
The capacity of the battery is one of the very important information.
Using an IoT technology,I display battery capacity, distance to run, the distance to a charge station.

そして、今の時代だからこそ実現可能になった技術も積極的に採用。
バッテリーの容量は大変重要な情報の1つ。
IoT技術を使って、バッテリー容量、走る距離、充電ステーションまでの距離を表示する事も可能。

15224-2WD EV BIKE.011.jpg

I announce the maintenance information of each part.
A tire, brakes, a motor.
I keep the version up of the basic OS the most suitable state using a net.

タイヤ、ブレーキ、モーター等のメンテナンス情報も壊れる前に告知。
基本OSのバージョンアップはネット経由で最適な状態に保持。

15224-2WD EV BIKE.013.jpg

There are lot of other merits.
・Stable riding on the rough road surface is will be possible.
・And I will be able to get in the disaster place where a Jeep cannot get in.
・Twenty years have passed since the Great Hanshin-Awaji Earthquake of 1995.It will rescue disaster place.
・Can make use of two wheel mobility to the maximum.
・And I establish EV for emergency at a charge station.

他のメリットとして、荒れた路面での安定した走行が可能。今年は阪神対震災から20年以上が経過。
渋滞に関係無く、4輪駆動車も入れない災害現場での活動も可能。2輪の軽快な機動性を最大限活用。充電ステーションに、緊急用EVも設置する事も想定。

16626-2WD EV BIKE-14.001.jpeg

I expect it for activity by the space exploration on Moon & Mars. It is assumed that it becomes about half weight & capacities of the existing rover.
I can expect the contribution to reduction in cost at the time of exploration activity by high mobility and the rocket launching.

月や火星での宇宙探査での活躍にも期待。既存の探査車の約半分の重量&容積となる事が想定される。
高い機動性による探査活動や、ロケット打ち上げ時のコストダウンへの貢献も期待出来る。

161220-2WD EV BIKE.021.jpeg

We are not Engine Maker.
However, The Times has come for our to make Motorcycle.

実はこのプロジェクトは現存のメーカーからは出すことができない。
何故なら、彼らはエンジンメーカーでもあり、エンジン付きの乗り物を売る必要がある。
そうです、今がチャンスです。

161220-2WD EV BIKE.016.jpeg

Development Schedule
I will entry in Isle of Man race U. K. and Pikes Peak US in the next year.
I’d like to brush up our technology.

開発プロセスについて
100年以上続くイギリスのマン島レースやパイクスピークに出場して、技術を磨き、ブランドを構築。

161220-2WD EV BIKE.017.jpeg

Then, using the technology, we plan to produce three kinds of models.
Racing model. On road model, and Off road model.

開発プロセス
そしてその技術を基に・レース用モデル・市街地用モデル・オフロードモデルの3つの方向性で開発推進。

15224-2WD EV BIKE.016.jpg

Now, our new motorcycle reminds some people of comic book series “Akira”.The original was written 25 years ago and i reviewed it once again in fact.
The story is set in 2019.

さて、私のデザインを観て「アキラ」にイメージを重ねる人が多い。
25年程前に描かれた原作には、"2019年"の時代設定で描かれている。

15224-2WD EV BIKE.017.jpg

The author Katsuhiro Otomo
foretold Tokyo Olympic Game
would be held 2020. It’s amazing!

その作品内で、原作者の大友克弘氏は、
なんと”2020年 東京オリンピック開催”を予言。
これには信じられない位すごい縁を感じる。

161220-2WD EV BIKE.020.jpeg

Then, I’d like to keep pace with the times,
and appeal for performance to world of EV Motorcycle
as Torch relay and the marathon leading car.

それなら、この時代の波に乗り、聖火リレーやマラソンの先導車として走らせたい。
そして、世界中にEV Motorcycleの存在をアピールする。

170411-2WD EV BIKE.006.jpeg

170411-2WD EV BIKE.003.jpeg

ベースマシンを入手した。これを基に開発を進める。

161220-2WD EV BIKE.022.jpeg

This plan was chosen as Osaka-shi Silicon Valleey dispatch program,and got Prize of president of investment company.
First of all we push forward development based on such a frame.
The excellent friends have gathered.
But, it is not good enough.
The development fund is also necessary.

この計画は、大阪市シリコンバレー派遣プログラムにも選出され、サンブリッジ社長賞を獲得。ベースとなるフレームも入手し、仲間も集まってきたが、まだまだ充分では無い。
特に開発環境や開発資金を必用としています。

170324-2WD EV MOTO.026.jpeg

I have the cooperation of various quarters, but a development & test environment, a development fund are necessary for us.

各方面の協力も頂いているが、開発を加速するには、開発環境、テスト環境、開発資金などが必要である。

170411-2WD EV BIKE.001.jpeg

我々はRidingを楽しめるハイエンドなEVスポーツモーターサイクルを提供する。

161220-2WD EV BIKE.024.jpeg

In the global market of the Motorcycle, the demand for sports type is postponed till 5 trillion ~6 sign late years in EU, the UK.
We aim for 1,000 8 billion yen for 8 million x100 stand = 800 million yen.
Five years in total in the year at the beginning of 2020.

二輪車の世界市場は5兆~6兆 近年EU、UKではスポーツタイプの需要が伸びている。
我々は2020年 初年度 800万x100台=8億円 、 計5年1000台 80億円を目標とする。

170324-2WD EV MOTO.030.jpeg

Our goal is to be like at “TESLA" and Tommy Kyra “GLM" of the motorcycle.
And I produce a platform of EV MOTORCYCLE and am a plan to supply to the world.

我々はモーターサイクルのテスラ社やトミーカイラ GLM社を目指す。
そして EV MOTORCYCLEの基本形を製作し、プラットフォームとして世界に
供給する計画である。

161220-2WD EV BIKE.026.jpeg

Finally Your support would greatly appreciated
and please ask me about more detailis later.
I invite you this project now.
You can witness at a moment of the innnovation,too.
Join Us.
Thank you.

最後に、このプロジェクトを是非応援頂きたい。
2020東京の街をこのMOTOR CYCLEが走る抜ける姿を一緒に見届けませんか。
参加したあなたには、イノベーションの瞬間に立ち会うことができます。
さあ、一緒にやりましょう。

3/30 EV Moto 電動モーターサイクル試作 始動!

2015.03.30
LinkIconEV Moto 電動モーターサイクル試作 始動!


4/10 "世界を変えてしまおう会" YouTube 配信開始

2015.04.10
LinkIcon世界を変えてしまおう会
スクリーンショット 2017-05-05 12.20.05.png

ピクチャ 8.png大阪イノベーションハブピクチャ 7.pngOsaka Innovation Hub

170612-BabyCareer.001.jpegBabysta

その他、随時更新していきます。

inserted by FC2 system